پرتال پایان نامه ها

پرتال جامع پایان نامه ها

• نرم افزار تحت وب قابل استفاده در هر زمان و مکان تنها بوسیله مرورگر

• مستقل از سیستم عامل و محیط نرم افزاری

• امکان استفاده از این نرم افزار بدون نیاز به نصب یا ارتقا نرم افزار یا سخت افزار بر روی کلاینت

• اولین و کاملترین اتوماسیون در سطح کل کشور با دارا بودن بیش از 200 سیستم مدیریتی

• بدون محدودیت در تعداد کاربران

• حذف مراجعات حضوری و جلوگیری از اتلاف وقت دانشجویان، سایر پرسنل دانشگاهی و کاهش هزینه ها

• قابل پیکربندی مطابق با نیازهای متنوع هر دانشگاه

  • معرفی پرتال
  • دانشجویان
  • اساتید راهنما و مشاور
  • مدیریت پرتال
  • شوراهای تخصصی
  • طرح پژوهشی
  • جلسات دفاع

معرفی

هدایت صحیح، تهیه و تدوین پایان‌نامه‌ها به لحاظ موضوعی و کاربردی بودن آنها، عدم اقتباس و کپی‌برداری از پایان‌نامه‌های دیگران، جمع‌آوری پایان‌نامه‌ها در یک مجموعه و طبقه‌بندی موضوعی آن، در دسترس قراردادن مجموعه پایان‌نامه‌ها برای صاحبان علم و تحقیق و بهره‌برداری از یافته‌های علمی آن‌ها در عرصه رشد و توسعه کشور ارزیابی و رتبه بندی پایان‌نامه‌ها با هدف شناخت استعدادهای شاخص عرصه علم و دانش و ایجاد رقابت علمی در این زمینه که می تواند ارتقاء کمی و کیفی(محتوایی) این پایان‌نامه‌ها را در پی داشته باشد و بالاخره ایجاد یک گنجینه از عصاره سالها تلاش علمی دانشجویان و اساتید در قالب اتوماسیون پایان نامه ها امکان پذیر خواهد بود.

امروزه فن¬آوری اطلاعات عرصه اعجاب‌انگیزی را در توسعه و تحول سریع و رو به رشد فزآینده ای را در کشورهای دارنده این دانش پدید آورده است، بنحوی که پیش بینی اتفاقات آینده را در آن کشورها دشوار و یا به عبارتی وقوع هر پدیده جدیدی را در عرصه پیشرفت محتمل می نماید. در کشورهای دنبال رو منجمله کشور ما سازمانها بلحاظ مشکل مدیریت و برنامه‌ریزی و ضعف دانش عمومی احاطه و انسجام لازم را در بهره برداری مناسب از این فرصت طلایی آنگونه که باید ندارند و با وجود اشتیاق و بدنبال آن هزینه های سنگینی که در این خصوص صرف می گردد بلحاظ عدم استراتژی و هدف گزاری بلند مدت و حتی میان مدت فعالیتهای پراکنده و گاها در عرض هم توأم با رقابتهای کور و بی هدف نتایج مطلوبی را به دنبال نداشته است. اینجاست که مراکز علمی و دانشگاهی ما بایست رسالت تاریخی خود را در مدیریت این دانش و طراحی کاربرد آن در سازمانهای دولتی و خصوصی ایفاء نمایند. در این راستا ابتدا باید در درون خود به ساماندهی و بهره¬برداری از فن‌آوری اطلاعات با در نظر گرفتن اهداف علمی و اموزشی بپردازند. هم‌چنین مدیریت اطلاعات با هدف طبقه‌بندی اطلاعات و حذف اطلاعات تکراری و بی‌ثمر و در عین حال شاخص و برجسته نمودن اطلاعات با ارزش و بعبارتی دیگر جاری ساختن دانش محوری بجای اطلاعات محوری و بهره وری مناسب از زمان در دستیابی به اطلاعات مفید و دانش محور و کاهش قابل توجه هزینه های مالی و اتلاف منابع انسانی که دقیقا مغایر دستاورد فن آوری اطلاعات می¬باشد.

با در نظر گرفتن آنچه که ذکر شد مشخصاَ طراحی و ساخت و استقرار نرم افزارجامع و یکپارچه را با امکانات و ویژگیها و مزیتهایی که اجمالا به آن می پردازیم پیشنهاد می نماییم.

این سیستم تمامی افرادی که با پروسه پایان‌نامه‌های دانشجویان کارشناسی ارشد در ارتباطند را شامل می‌شود.

پروسه پایان نامه دانشجو تمامی مراحل انتخاب پایان نامه تا دفاع، بصورت مکانیزه طراحی و پیاده سازی نموده است که هر دانشجو جهت اقدام برای گذراندن این واحد ابتدا باید در وب‌سایت پایان‌نامه‌ها ثبت نام نماید.

اهداف اجرای پروژه:

  • • تعیین روال استاندارد جهت انجام پروسه پایان‌نامه‌های دانشجویان
  • • بهینه‌سازی روند ارسال پایان‎‌نامه‌های دانشجویان
  • • ایجاد ارتباط آسان میان دانشجویان و سایر اساتید و کارشناسان
  • • تسریع در شروع پروسه انتخاب موضوع تا دفاع از پایان‌نامه
  • • ثبت تمامی وقایع رخداده در سیستم براساس زمان دقیق انجام
  • • ارائه سریع آمار پروپوزال‌های ارسال شده براساس نوع درخواست گروه‌های دسترسی مرتبط
  • • کاهش هزینه‎‌های حضور فیزیکی دانشجویان و اساتید در دانشگاه


هدف کاربردی

قابل ارائه برای تمامی مؤسسات آموزش عالی اعم از دانشگاه‌های آزاد، علوم تحقیقات، دانشگاه‌های دولتی، پیام نور و غیره.

دانشجویان

بخش کاربری دانشجویان به گونه ای طراحی شده است که حتی برای دانشجویانی که کمترین سواد استفاده از کامپیوتر را دارند، به راحتی قابل استفاده باشد. در این بخش سیستم دقیقا مرحله دانشجو را تشخیص داده و تنها امکاناتی که برای آن مرحله در نظر گرفته شده را برای وی فعال می نماید. مراحلی که دانشجو باید در کل طی کند به صورت قابل فهم در بالای صفحه برای وی نمایش داده می شود که مرحله جاری، سپری شده و مراحل باقیمانده برای وی قابل رویت می باشد.


  • • ثبت موضوعات و پیشنهاد به اساتید مورد نظر
  • • تکمیل پروپوزال و آغاز فرایند بررسی پروپوزال دانشجو توسط اساتید، شوراهای تخصصی و مسئولین پژوهشی و دانشکده
  • • انجام فرایند دفاع از پایان نامه با ارسال پایان نامه، اعمال نظرات داوری و تکمیل صورتجلسه دفاع
  • • دریافت تمامی فرم های مورد نیاز دانشجو به صورت الکترونیکی
  • • صندوق ارسال و دریافت نامه
  • • امکان گفتگوی آنلاین با سایر دانشجویان و اساتید مرتبط
  • • اطلاع رسانی از طریق پیامک و ایمیل به صورت اتوماتیک توسط سیستم

اتوماسیون مقالات مستخرج از پایان نامه:

دانشجو پس از جلسه دفاع مدت زمان مشخصی فرصت دارد تا مقالات مستخرج از پایان نامه خود را جهت بررسی و اخذ نمره مربوطه ارسال نماید. در ابتدا دانشجو تمایل خود را برای ارسال مقالات خود اعلام می‌نماید. در صورت عدم تمایل مراحل دانشجو به صورت اتوماتیک به پایان می‌رسد.

  • • ثبت مقالات مستخرج از پایان نامه
  • • مراحل و دریافت تاییدات مورد نیاز ثبت مقاله-----> تایید استاد راهنما-----> تایید مدیر گروه -----> تایید کارشناس و ثبت نمره-----> تایید نمره توسط مدیر گروه-----> تاید نمره توسط معاون پژوهشی -----> تایید نمره توسط معاون آموزشی و ثبت نمره
  • • صدور فرم ارزش مقاله
  • • امکان پیگیری مقالات توسط مدیران و دانشجویان
  • • امکان دریافت گزارشات مورد نیاز

زیرسیستم های اساتید:

  • • امکان بررسی موضوعات پیشنهادی و همچنین پروپوزال دانشجویان به عنوان استاد رهنما یا مشاور
  • • دریافت گزارشات دوره ای از پروپوزال و پایان نامه دانشجویان
  • • ارسال و دریافت نامه از طریق کارتابل برای اساتید
  • • بررسی پروپوزال دانشجویان توسط اساتید به عنوان عضو شورا بدون نیاز حضور فیزیکی در جلسات
  • • بررسی مقالات مستخرج از پایان نامه
  • • مشاهده فهرست دانشجویان اساتید همراه جزئیات فعالیت های انجام شده
  • • بخش مالی از جمله حق الزحمه ها، پرداختی ها و ...
  • • ارائه درخواست افزایش رتبه و پایه اساتید به تحصیلات تکمیلی
  • • گفتگوی آنلاین با دانشجویان و سایر اساتید
  • • مشاهده ظرفیت استاد به عنوان مشاور و راهنما
  • • امکان ثبت نظرات داوری در ارتباط با پایان نامه دانشجویان
  • • دریافت تمامی فرم های مورد نیاز اساتید به صورت الکترونیکی

سامانه رزومه پژوهشی استاد :

به کمک این سامانه استاد قادر است رزومه پژوهشی خود را در سیستم ثبت نماید. و مدیریت رزومه علمی خود را انجام دهد. این رزومه در وب گاه استاد که برای عموم قابل مشاهده می باشد نمایش داده می شود.

از جمله امکانات این سیستم:

  • الف) انجمن های علمی
  • ب) مقالات و نشریات علمی
  • پ) مقالات و همایش ها
  • ت) کتب
  • ث) اختراعات
  • ج) کارگاه ها و دوره ها
  • چ) پایان نامه ها
  • ح) زمینه های مورد علاقه جهت پژوهش
  • خ) طرح های پژوهشی
  • د) تقدیر نامه و جوایز

زیرسیستم های قسمت مدیریتی:

  • • مدیریت اطلاعات و دسترسی کاربران
  • • بررسی پروپوزالهایی در مرحله شورای پژوهشی، رئیس دانشکده یا شورای تخصصی
  • • تعیین داور
  • • صورتجلسات دفاع
  • • کلیه آمار مربوط به موضوعات، مراحل، دانشکده ها، رشته ها و ...
  • • گزارشات نموداری مرحله به مرحله تمامی اساتید و دانشجویان
  • • مدیریت کاربران شامل تعریف کاربران و سطح دسترسی هر کاربر، مدیریت اطلاعات اساتید، ظرفیت اساتید، مدیریت اطلاعات پایه دانشجویان، تنظیم فرم ها و تعهدنامه های قابل دسترسی برای اساتید و دانشجویان
  • • کارتابل نامه شامل ارسال نامه به مدیر گروه، ارسال نامه به اساتید یک دانشکده، ارسال نامه به دانشجویان یک دانشکده و یا یک رشته خاص
  • • نظارت و بررسی کلیه مراحل اتوماسیون شامل مشاهده جزئیات روند بررسی، جزئیات پروپوزالهای دانشجویان، سوابق فعالیتهای دانشجویان و اساتید، سوابق جزئیات مراحل هر دانشجو
  • • چرخه کامل مالی از جمله محاسبه پرداختی های اساتید، حق الزحمه اساتید
  • • امکان برگزاری جلسات شورا به صورت مجازی
  • • صدور کد پایان نامه برای دانشجویان
  • • بررسی و آرشیو چکیده و پایان نامه برای دانشجویان
  • • تسویه حساب نهایی دانشجویان

شوراهای تخصصی

پس از آنکه دانشجو پروپوزال خود را در سیستم ثبت و به تایید اساتید راهنما و مشاور خود رساند، پروپوزال باید در شوراهای تخصصی مورد بررسی و تصویب قرار گیرد بدین منظور در کل شوراهای تخصصی که پروپوزال دانشجویان را بررسی می کنند در نرم افزار به 3 دسته تقسیم بندی شده اند:

  • 1. شورای تخصصی گروه
  • 2. شورای تخصصی دانشکده
  • 3. شورای پژوهشی دانشگاه

که مدیر سیستم بر اساس روالی که در هردانشگاه تعیین شده است می تواند رشته به رشته هر یک از آنها را فعال یا غیر فعال نماید.

جلسات می تواند به صورت مجازی و یا فیزیکی برگزار شود. در جلساتی که به صورت مجازی برگزار می گردد مدیر گروه می تواند اعضای شورا را مشخص نموده و پروپوزال دانشجویان را به اعضا ارسال نماید و مهلتی جهت پاسخگویی اعضا تعیین نماید. در محل مقرر اعضا می توانند نظرات خود را به مدیر گروه ارسال نموده و مدیر گروه نظرات را جمع بندی و نظر نهایی را به صورت تصویب، تصویب با اصلاح یا اعاده به دانشجو ابلاغ می نماید. در صورتی که نظر نهایی مبنی بر تصویب باشد به مرحله بعدی ارجاع داده می شود و در صورتی که اعاده و یا تصویب با اصلاح باشد امکان اصلاح پروپوزال برای دانشجو فراهم خواهد شد با این تفاوت که در تصویب با اصلاح، تاریخ دفاع از تاریخ تصویب محاسبه شده و فقط دانشجو باید اصلاحات مد نظر شورا را انجام دهد و در حالی که در اعاده، اصلاحات مد نظر شورا توسط دانشجو انجام شده و مجدد در شورا طرح خواهد شد.

  • • ثبت نظرات مبنی بر تصویب، تصویب با اصلاع یا اعاده
  • • تعیین اعضا شورا توسط کاربر مورد نظر
  • • ارسال پروپوزال و تعیین مهلت برای ثبت نظر
  • • خروجی صورتجلسات شورا به صورت آماده و بدون نیاز به تایپ
  • • تعیین تاریخ دفاع دانشجویان توسط سیستم بر اساس تاریخ تصویب پروپوزال
  • • بایگانی کلیه جلسات برگزار شده به همراه جزئیات نظرات اعضای شورا

جلسات دفاع

  • • تعریف ساختمانها و اتاق جهت برگزاری جلسات دقاع
  • • امکان تعیین تاریخ، زمان و اتاق جلسه دفاع برای هر دانشجو
  • • اطلاع رسانی اتوماتیک زمان و مکان دفاع به اساتید و داوران جلسه دفاع از طریق ایمیل و پیامک
  • • ارسال اتوماتیک پروپوزال برای اعضا جلسه دفاع جهت مطالعه قبل از جلسه
  • • نمایش اتوماتیک تقویم جلسات دفاع برای عموم
  • • اطلاع رسانی درباره موضوع، نام دانشجو، نام استاد، مکان و زمان برای استفاده عموم از جلسات دفاع
  • • امکان ایجاد دسترسی برای دانشجو به منظور چاپ فرم های موردنیاز جلسه دفاع

محاسبه حق الزحمه خودکار استاد راهنما، مشاور و داور:

  • • امکان ثبت پایه و مرتبه استاد توسط کاربر یا استاد و تایید کاربر با امکان تعریف تاریخ شروع
  • • امکان ثبت مقادیر پایه برای محاسبه حق الزحمه به صورت یکجا
  • • محاسبه حق الزحمه استاد بر اساس تاریخ دفاع و تصویب
  • • محاسبه حق الزحمه استاد در بازه‌ها و درصدهای تعریف شده برای پرداخت(به عنوان مثال 25% بعد از پرداخت)
  • • طی مراحل تاییدات لازم برای هر پرداختی

    دانشکده-----> پژوهش ------> کارگزینی -----> حسابداری

  • • امکان عودت سند در مرحله به نفر قبلی
  • • امکان استخراج تمامی فرم‌های مورد نیاز پرداخت جهت ارسال به بانک
  • • مشاهده و پیگیری پرداختی‌ها برای هر پایان نامه در کارتابل استاد

طرح پژوهشی

  • 1. مرحله اول بررسی پیشنهاد طرح پژوهشی در قالب پروپوزال شماره صفر:

    طرح پژوهشی از سوی یکی از اعضای هیئت علمی تمام وقت، نیمه وقت یا مدعو به عنوان مجری و مسئول طرح و به نام دانشگاه تهیه شده و به طور مستقیم به حوزه معاونت پژوهشی واحد ارائه میگردد.

  • 2. بررسی توسط کارشناس پژوهشی
  • 3. بررسی توسط شورای تخصصی گروه
  • 4. بررسی توسط شورای پژوهشی دانشکده
  • 5. بررسی توسط شورای پژوهشی دانشگاه
  • 6. بررسی توسط داور
  • 7. بررسی توسط معاونت پژوهشی
  • 8. صدور کد برای طرح پژوهشی
  • 9. ثبت پیش پرداخت موجود در قرارداد
  • 10. ارسال گزارشات دوره ای توسط استاد
  • 11. بررسی گزارشات دوره ای توسط ناظر
  • 12. ارسال گزارش نهایی
  • 13. بررسی گزارش نهایی توسط ناظر
  • 14. ارسال مقاله و تسویه حساب نهایی
--%>